Produkter

Hittar du inte det du söker?

Kontakta oss på telefon 019 - 36 80 900 eller info@officeteam.se så hjälper vi dig!

Lagersaldon som visas i webshopen gäller inte för butiken i Örebro. Kontakta oss för att se om vi har det du söker i butiken.

Försäljningsvillkor företagskund

Vi strävar alltid efter suverän service och en nära relation med våra kunder. I en digitaliserad värld med många bra men begränsade möjligheter finns vi gärna till hands och hjälper till med snabba lösningar på problem som kan uppstå, allt för att alla parter ska känna sig sig nöjda. Därmed sagt, nedan följer i de allmänna villkor som gäller mellan Office Team Sweden AB (Office Team) med organisationsnummer 559510-2541 och kunden. Dessa villkor gäller till dess att Office Team och kund ingått ett separat avtal, vilket då har företräde om tvist skulle uppstå. Villkoren gäller i alla försäljningskanaler.

Sortiment och priser

Office Team erbjuder kunden ett brett sortiment av produkter via fysisk butik, e-handel, e-post och telefon. Office Team reserverar sig för eventuell felinformation i webshopen gällande bild och text samt aktuellt lager och slutförsäljning. Office Team har rätt att löpande ändra information om produkter samt pris i webshopen och den fysiska butiken. Priser i webshopen visas i regel utan moms, men det finns möjlighet för kunden att välja att visa priser inklusive moms. I den fysiska butiken visas priser både inklusive och exklusive moms. Pris kan komma att skilja mellan fysisk butik och e-handel, även om Office Teams strävan är att dessa ska vara samma på ordinarie sortiment. Lagervärde som visas i webshopen gäller inte för fysisk butik.


Beställning och leverans

Genomförandet av en beställning innebär att kunden godkänner villkoren och förbinder sig att följa dem. Office Team Sweden AB förbehåller sig rätten att dela upp order för separata leveranser, dock utan extra kostnader för kund. Dessa villkor gäller oavsett om beställningen genomförts i webshop, butik, via e-post eller telefon.

Order som läggs i webshopen under vardagar före klockan 12 expedieras normalt samma dag. Leveranstid för produkter som finns i lager är normalt inom en till tre arbetsdagar. Då Office Team också har ett brett utbud i fysisk butik kan leverans eller delleverans komma att ske därifrån inom samma tid. Leveranstid på ej lagerförda artiklar (beställningsvaror) är normalt inom sju arbetsdagar om inget annat anges.

För order på lagerförda artiklar överstigande 995:- debiteras ingen frakt. Order understigande 995:- debiteras 95:- För beställningsvaror så som vissa möbler, profil, teknik, etc. debiteras faktisk frakt vilken alltid meddelas innan kunds godkännande av order. Vid eventuella ändringar av leverans, såsom telefonavisering, tillkommer kostnader som meddelas kund innan godkänd order. Om kunden inte är på plats vid leveranstillfället hamnar paketet hos närmaste ombud. Om kunden inte hämtar ut paketet inom angiven tid kommer kunden att debiteras 250:- på grund av att leverans ej varit möjlig.

Fakturering och betalning

Betalning ska ske inom 20 dagar från fakturadatum om inget annat avtalats. Vid försenad betalning debiteras dröjsmålsränta med 8% från fakturans förfallodag, även påminnelseavgift används. Vid uppläggande av ny kund för fakturering kan sedvanlig kreditupplysning komma att genomföras av Office Team. Faktura skickas som PDF via e-post, alternativt via EDI. Kunden har ansvar att ange rätt uppgifter för fakturering samt eventuell fakturamärkning.

Retur- och ångerrätt

Kunden har inom 14 dagar från mottagandet rätt att returnera produkter som kunden inte vill behålla. Har kunden möjlighet kan retur efter överenskommelse ske i butiken i Örebro. Detta gäller i regel inte för beställningsvaror och aldrig för kundanpassade varor så som profil eller modifierade varor, livsmedel eller brutna originalförpackningar. Vid retur ska Office Team kontaktas för erhållande av retursedel samt vid behov fraktsedel. Om Office Team ordnar med fraktsedel debiteras kunden 150:- exklusive moms per kolli eller 495:- exklusive moms per pall. För varor angivna som beställningsvara i webshopen görs avdrag med 25% av varans värde vid ordertillfället om Office Team godkänner returen. När Office Team fått och godkänt returen skickas en kreditfaktura. Observera att fraktsedel aldrig får sättas direkt på varan och att varan alltid ska skickas med skyddande ytteremballage.

Transportskada

Transportskada som är synlig måste anmälas till chaufför vid mottagandet av leverans. Kund ska även kontakta Office Team samma dag som leverans skett. Skulle skadan vara dold ska Office Team för att godkänna transportskada kontaktas inom fem arbetsdagar. Office Team kan komma att kräva fotografering av såväl ytter- och inneremballage som produkt vid transportskada och dolt fel.

Reklamation och ansvarsbegränsning

Skulle varan som beställts ha något tillverkningsfel ska detta rapporteras till Office Team inom sju dagar från ankomstdatum. Detsamma gäller om leveransen skulle innehålla annan vara än den som beställts (felplock). Vid godkänd retur av reklamation på grund av ovanstående fel står Office Team för returkostnaden. Fel på vara som inte reklamerats/meddelats inom ett år från mottagandet kommer inte göras gällande. Office Team ansvarar aldrig för utebliven vinst eller förlust på grund av uppkomna felaktigheter eller leveransförseningar. Vid reklamation är beloppet begränsat till orderns/varans värde.

Garanti

I regel tillämpas minst 12 månaders garanti. Tillverkarens garantitid kan vara längre och tillämpas alltid och gäller även fabrikationsfel. Office Team förbehåller sig rätten att hänvisa kund direkt till tillverkare eller serviceverkstad för att åtgärda eventuella fel, om tillverkaren kräver detta reklamationsförfarande.

©2025 Adilimo AB Läs våra köp- och användarvillkor här. Hantera kakor Alla priser anges i SEK.
Produkter
Meny